Geschilderde stronken

Hieronder zie je enkele kunstwerkjes van de natuur,
die ik met mijn simpele GSM-camera fotografeerde,
terwijl ik aan het wandelen was langs een kanaal,
om tot rust te komen, in de vrede die God geeft.


Mijn oog viel op de kronkelende structuren
van een oude boomstronk.

Het lijkt wel alsof het golven van water zijn.
Toch is dit keihard hout.

Ik wist niet dat hout zo wonderlijk was.
Kijk eens goed. Het lijkt wel een schilderij.


Deze beelden heb ik qua kleur wat intenser gemaakt,
om het natuurlijke effect te versterken.

Cool he!

En dat is gewoon op straat te zien...
Langs het kanaal.

Het beeld hieronder is een opname, eveneens met mijn GSM,
van een bijna vergane boomstronk in het park.


Vroeger was dat een indrukwekkende boom,
net als deze:


In de winter kun je heel goed de talloze kale takjes zien,
stralend in de winterzon.

Wat een levenskracht schuilt daarin!