> Waarom ik God zie in de natuur...

Hallo bezoeker,

ik hou veel van de natuur.
Dat heeft meerdere redenen.
Ik zie er zoveel schoonheid in.

En ik ontdek er ook de enorme grootheid,
wijsheid en creativiteit van Jezus in.


Dat vinden sommigen wellicht gek.
Want om te geloven dat Jezus de Maker is van de natuur
moet je toch wel een beetje gestoord zijn, of niet?

Wel, ik heb er onderzoek naar gedaan (jarenlang...)
en heb er uiteindelijk een eindwerk over geschreven
op de hogeschool voor wetenschap en kunst.
Daaruit is een mooi, goed leesbaar boek voortgevloeid (met honderden foto's) dat al vaak werd herdrukt.

Daarin leg ik gedetailleerd en glashelder uit, waarom het eigenlijk helemaal niet correct is om te beweren dat de wetenschap heeft bewezen dat al deze wonderlijke schoonheid, geraffineerde techniek en hoogstaande kunst in de natuur vanzelf ontstaan is.

Voor een gsm en een camera heb je heel wat intelligentie, kennis, en gestuurde energie nodig. Hetzelfde geldt voor iets wat nog ontelbare keren complexer is dan een gsm: de menselijke hersenen, onze ogen of onze nieren bijvoorbeeld.

Zelfs een simpele menselijke cel is oneindig veel complexer dan de meest indrukwekkende computer.

Dat heeft allemaal onvoorstelbaar intelligentie, kracht en kennis nodig, om te kunnen maken. Orde brengen in de oneindig kleine bestanddelen, om het tot een perfect geheel goed en blijvend te laten functioneren.

Het grote verschil tussen een GSM en een oog is,
dat het een zichzelf niet kan herstellen en niet kan groeien.

Een oog wel. Als er een kleine beschadiging is, herstelt het menselijk lichaam zichzelf. En door de jaren heen groeien alle onderdelen perfect mee.

Dat zijn nog maar enkele feiten waar je eens over na moet denken.

Het niveau van complexiteit tussen een mechanisch ontwerp, gemaakt door deskundige ingenieurs en een organisch ontwerp, bedacht door De Grote Ingenieur, (die bijvoorbeeld onze ogen gemaakt heeft) is van een heel andere aard.

Gods wijsheid is onvatbaar voor ons mensen.

Daarom geloven zovelen er wellicht niet in.

Maar goed. Daar kun je veel meer
over lezen op mijn site Real Life.

Hier wil ik graag wat mooie foto's laten zien,
die ik af en toe maak, en die je iets laten zien
van de geweldige kunstige schoonheid
die God in zijn schepping gelegd heeft.

Geniet ervan!

En geef deze link gerust door aan anderen.

Groetjes!

David Sorensen
REAL LIFE
http://www.real-life.nl